Bestill bredbånd  
Produkter og priser  
Din Side  
Kundeservice  
  Bredbåndsutstyr
  E-postinnstillinger
  Webmail
  Sikkerhet
Oppsett av SPAM-filter for e-post
 Skriv ut
Spam-filteret gjelder alle våre e-postkunder.

NextNet har et spam-filter som tagger søppelpost med teksten "[SPAM]" i subject/emne feltet. Denne taggen kan du som bruker benytte til å filtrere inkommende e-post.

FLYTTING AV SØPPELPOST FØR UTHENTING I E-POSTKLIENT/WEBMAIL
Du har mulighet til å aktivere automatisk filtrering av innkommende e-post merket som SPAM. Det betyr at vår e-postserver automatisk ved mottak av slike e-post flytter dem til en egen mappe tilgjengelig via innlogging til din webmail på www.norgespost.no.

For å aktivere denne funksjonaliteten, kan du logge deg inn på www.norgespost.no. Etter
vellykket innlogging vil det nede til venstre være ett valg som heter «Valg for spam». Klikk på linken. Du vil så få opp ett vindu hvor du kan huke av for å flytte spam til en annen mappe. Ved å klikke på «Lagre innstillinger» vil spam flyttes inn i en egen mappe. Dette gjør at innboksen din ikke lenger viser disse e-postene.

Dersom en ønsker å se e-post som havner i SPAM-mappen, velger en menypunktet «Spam» under «Mapper» i venstremenyen på www.norgespost.no.

PS! E-post som ligger i SPAM-mappen vil automatisk bli slettet når den er eldre enn 90 dager (3 måneder).

FLYTTING AV SØPPELPOST ETTER UTHENTING I E-POSTKLIENT
Alternativt kan du la all SPAM markert e-post havne i din e-postlesers innboks. Deretter kan du sette opp et filter i din e-postleser som flytter/sletter slik e-post.

Veiledningen under er et eksempel på hvordan en setter opp filteret til å stoppe/fjerne søppelpost (SPAM) i Outlook.

OPPSETT AV SPAM-FILTER I OUTLOOK PDF dokument

IKONFORKLARING
PDF dokument  Krever Acrobat Reader installert (klikk for å laste ned)

Copyright © 2018 NextNet AS Din IP: 54.227.186.112